رفتن به محتوای اصلی
۵ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۰

 تهیه مهر و سجاده برای بیش از 3هزار نفر از عزاداران حسینی/ روایت‌گری عاشورا برای کودکان و نوجوانان

 تهیه مهر و سجاده برای بیش از 3هزار نفر از عزاداران حسینی/ روایت‌گری عاشورا برای کودکان و نوجوانان
رئیس اداره‌گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم اقدامات این سازمان همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

به گزارش شهرنیوز، مجید نادری با حضور در ستاد خدمات شهری شهرداری قم در میدان آستانه و در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه‌های ستاد فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قم در ایام سوگواری اباعبدالله، اظهار کرد: محوریت این برنامه‌ها بحث معرفی آئین‌ها، عزاداری‌ها، حمایت از هیئت‌های مذهبی و اقامه و ترویج نماز است.
وی با بیان اینکه مباحث قرآنی و پوشش و حجاب اسلامی نیز در دستور کار قرار داشته است، مطرح کرد: در این راستا اقدامات مختلفی صورت گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به توزیع بسته‌های فرهنگی میان موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی اشاره کرد.
رئیس اداره‌گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: این بسته‌ها شامل وسایل لازم برای آذین‌بندی مراسم سوگواری، کتاب‌ها و پازل‌ها با محوریت شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و قیام عاشورا بوده است.
وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم داشته‌ایم، عنوان کرد: در برپایی تاسوعا و عاشورای حسینی در بحث امر به معروف و نهی از منکر موکبی تعریف شده است که به صورت مشترک اقداماتی در آن انجام می‌شود تا هنگام برگزاری مراسمات بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز دنبال شود.
نادری از آئین‌ها و مراسماتی که در این ایام برگزار می‌شود یاد کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این ایام شاهد برگزاری برنامه سوگواره ملل و آئین چهارپایه خوانی برای میان‌داران هیئت‌ها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی موکب ستاد فرهنگی و اجتماعی در میدان آستانه برپا شده است، خاطرنشان کرد: در غرفه‌ای که در این موکب طراحی شده است میزبان کودکان و نوجوانان بوده و اقداماتی ازجمله روایتگری عاشورا و تقدیم سربندهایی منقش به شعار لبیک یا حسین(ع) و یا حضرت زینب(س) در آن‌ها دنبال می‌شود.
رئیس اداره‌گردشگری و امور زائرین سازمان فرهنگی شهرداری قم موضوع نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را مدنظر قرار داد و افزود: به این منظور نیز اقدامات لازم ازجمله تهیه مهر و سجاده برای حدود سه هزار نفر از عزاداران حسینی انجام شده است.
انتهای پیام
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/l7NX